۵ راه آسان برای افزایش حجم عضلات

5 راه آسان برای افزایش حجم عضلاتReviewed by Moein Hamrahi on Feb 26Rating: 5.05 راه آسان برای افزایش حجم عضلات5 راه آسان برای افزایش حجم عضلات

سلام دوستان عزیز. امروز با آموزش کاربردی و مفید برای ورزشکاران مبتدی بدنسازی همراهتون هستیم. می خواهید بدنتان رشد کند؟ آیا می خواهید عضله بیشتری را به حجم خود اضافه کنید؟ با ما همراه باشید و این ۵ نکته رو بخوانید تا عضلات خود را منفجر کنید!

 

۱- افزایش کالری مصرفی

می خواهید رشد کنید؟ شما می خواهید عضله بیشتری را به حجم عضلات خود اضافه کنید؟ پس شما باید مصرف کالری خود را، خالص ، ساده و بیشتر کنید. برای اضافه کردن حجم عضلانی با کیفیت، شما باید در وضعیت اضافی کالری باشید. این جمله یعنی خوردن هرگونه چربی؟ نه کاملا غلط هست: منظور این است که غذا هایی با میزان کالری بالاتر مصرف کنید. به همین منظور مکمل گینر بهره بگیرید.

 

۲- افزایش مصرف پروتئین

مزایای مصرف مکمل پروتئین برای بدنسازان بسیار متعدد است; افزایش سنتز پروتئین، تعادل مثبت نیتروژن، بهبود عضلات و ضد کاتابولیسم. به یاد داشته باشید که پروتئین بلوک های ساختمانی عضله را فراهم می کند. به اندازه کافی مصرف کنید تا به اندازه کافی رشد کنید. پروتئین را با هر وعده غذایی که می خورید مصرف کنید. میزان مصرف آن حداقل ۱-۱٫۵g پروتئین بر اضای هر کیلوگرم وزن بدن است.

 

۳- روی حرکت های اصلی کار کنید

حرکات پایه همان بزرگترین عضلات بدن هستند. مانند عضله پشت، چهارسر ران و سینه را تمرین می کند. تمرکز خود را بر روی عضلات بزرگ بدن بیشتر کنید. علاوه بر این، با تمرین دادن حرکت های اصلی بر روی عضلات بزرگ بدن، عضلات کوچک تر بدن شما هم درگیر خواهد شد.

 

۴- خواب کافی عامل اصلی رشد

زمانی که شما خواب کافی داشته باشید، میزان هورمون رشد شما افزایش می‌یابد. هورمون رشد یک هورمون طبیعی هست که نقش مهمی را در رشد و بازیابی ماهیچه ایفا می‌کند. زمانی که شما خواب کافی نداشته باشید، هورمون دیگری به نام کورتیزول در بدن ترشح می‌شود. این هورمون که هورمون استرس نیز نامیده می‌شود افزایش حجم ماهیچه را دشوارتر می‌سازد. مطالعات منتشرشده در مجله اینترنتی Medicine نشان می‌دهد افرادی که خواب کافی نداشته باشند نه‌تنها با کاهش وزن بلکه با کاهش ماهیچه نیز روبرو می‌شوند.

 

۵- آب کافی بنوشید

رساندن آب کافي به بدن هنگام ورزش باعث متعادل گشتن فرآيند آزاد شدن انرژي مي ‌شود. بعضي از افراد براي افزايش حجم و ترميم بهتر عضلات از مکمل‌ هاي پروتئيني و آمينو اسيد‌ها استفاده مي‌ کنند، اين ترکيبات در کليه تبديل به اوره مي‌ شوند و براي دفع آن‌ ها و جلوگيري از بروز آثار مخرب به کليه بايد آب فراوان نوشيد.


نویسنده مطلب: معین همراهی

معین همراهی
مدیریت این وبسایت رو بر عهده دارم. هفت سال میشه که سابقه تمرین و مطالعه علم بدنسازی می کنم. اطلاعات مکمل و دارو زیادی دارم و در این وبسایت با شما دوستان در میون میزاریم . دوستان تو ورزش بدنسازی الویت اول سلامتی قرار بدید بعد رشد بدنتون . امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *