گینر چیست و عملکرد آن چگونه است؟Reviewed by Moein on Feb 6Rating: 5.0گینر چیست و عملکرد آن چگونه است؟گینر چیست و عملکرد آن چگونه است؟

گینر چیست و عملکرد آن چگونه است؟

افزایش دهنده های وزن ( Weight gainers )  تا چندی پیش فقط قند و چربی ترکیب شده بودند که مقدار بسیار زیادی کالری به همراه داشتند و به مرور از لیست پرفروش ها کنار گذاشته شدند . متاسفانه برخی از مصرف کنندگان ناآگاه اقدام به مصرف این محصولات نمودند که مسلما مصرف این مقدار قند و چربی نشانه های خوبی برای بدن نداشت و ضررهای بسیاری دارد .
خوشبختانه با بالا رفتن درک و علم سازندگان محصولات بدنسازی آن ها افزایش دهنده های بسیار موثری تولید کردند .
ولی محصول قدیمی حاوی قند و چربی هنوز موجود است پس موقع خرید مواد تشکیل دهنده را حتما مطالعه کنید .
افزایش دهنده های وزن همگی (گینر)
 مکمل های غذایی با مقدار بالایی کالری هستند . پیشنهاد میشود برای خرید این محصولات آن هایی که دارای پروتئین با کیفیت بالا ، کربوهیدرات و چربی قابل قبول هستند را انتخاب کنید . امروزه پرفروش ترین افزایش دهنده های وزن آن هایی هستند که هنگام ترکیب شدن با نیم لیتر آب به شما ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر مصرف میدهد .
ولی فراموش نکنید……
برای افزایش حجم عضله اقداماتی بیشتر از آزار دادن بدن با حجم عظیم کالری لازم است . شما باید پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی متعادل به همراه ویتامین ها و مواد معدنی مصرف کنید .
افزایش دهنده های وزن فرمول های غذایی جادویی نیستند آن ها فقط کالری هستند .
چه مکمل افزایش دهنده ایی ( weight gainer ) برای شما مناسب است ؟
بهترین افزایش دهنده وزن برای شما محصولی است که مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما را تامین کند.
اگر شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید باید افزایش دهنده ای را انتخاب کنید که مقدار پروتئین آن نسبت به دیگر افزایش دهنده ها بیشتر باشد . اگر مقدار پروتئین مورد نیازتان را بدون این محصول تامین کرده اید ولی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه با مشکل مواجه هستید ، محصولی با پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتر برای شما مناسب تر است. در کل بخواهیم بگیم کربوهیدرات به شما وزن بیشتری می دهد ولی پروتئین بیتشر حجم عضلات شما رو افزایش میده . 

 

چه کسانی از گینر بیشتر استفاده می کنند
 
۱-معمولا مصرف گینر در بین ورزشکاران به خصوص برای افزایش وزن بین بدنسازها بیشترین استفاده را دارد .
۲- برای تقویت تعدادی از بیماران.
۳-برای افرادی که از کمبود وزن رنج میبرند.



 

بهترین زمان برای استفاده از گینر


صبح پس از بیدار شدن:
بدن که در طول شب به میزان ۶-۹ ساعت استراحت کرده و فاقد مواد مغذی بوده
 
قبل تمرین:
علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت های ورزشی موجب جلوگیری از حس گرسنگی در حین فعالیت جسمانی می شود
 
حین تمرین:
مصرف مواد قندی به هنگام فعالیت منجر به افزایش کمتری در گلوکز خون و انسولین شده و واکنشی را که سبب سقوط ناگهانی گلوکز خون شود، کاهش می دهد
 
بعد تمرین:
موجب ذخیره مجدد گلیکوژن عضلانی شده و در نتیجه از ایجاد حس خستگی ناشی از فعالیتهای شدید و سنگین ورزشی به طور قابل توجهی خواهد کاست و بسیار مهم می باشد.تا ۱٫۵ ساعت بعد تمرین حتما کربو هیدرات مصرف کنید.

 

امیدوارم از این مطلب بهره برده باشید

موفق باشید